30 Mayıs 2011 Pazartesi

un helvası yapalım:)



  Helva sevmeyeniniz yoktur:) Un helvası yapmak isteyenlere verelim tarifi:)
  Malzemeler:)
  bir çay bardağı sıvı yağ
  1.5 çay bardağı un
  Şerbeti:
 bir çay bardağı toz şeker
 iki çay bardağı su
Yapımı:
 Tencereye yağı ve unu koy kavur.Kısık ateşte 15-20 dakika kavurun
 Şerbeti için de soğuk suya şekeri ekle kaşık yardımı ile karıştırın erisin ,şekerli suyu kavrulan una ekleyin.5 -10 dakika kısık ateşte karıştırmaya devam edin kapatın.Tencerede 10 dakika demlendikten sonra servis edebilirsiniz.Afiyet olsun

12 yorum:

  1. ohh! şu sıra pek karşıma çıkar oldu bu helva.. bu helva için maazallah kolumu veririrm diyen kocaya yapmak farz oldu artık:)

    YanıtlaSil
  2. Helede un helvasına bayılrım.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. D Anne:) Benimde oğlum çok sever ohh ne güzel kokuyor un helvası der siler süpürür tabağı....kolay gelsin Afiyetle

    YanıtlaSil
  4. Aycan un helvası , pek romantik türküsü bile yapılmış un helvasının .)))))çok teşekkür ederim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ellerıne saglık canım:)
    canım bu yorum profılıne cok zor yorum gonderıyorum .ıstersen bır ayarlarına bak.o yuzden anonım gonderdım .
    tatlczeynep-marıfetellerımızde

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim arkadaşım galiba bloglarda problem var. ayarlarıma bakayım fazla anlamıyorum da inşallah düzeltirim sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  7. Ben bu helvayı sütle yapıyorum,bir de bazen şeker yerine süzme bal kullanarak yapıyorum.O da nefis oluyor:)
    Ayrıca un helvasına tuzsuz taze peynir de konuyor,o da ayrı bir lezzet veriyor.
    Elinize sağlık,harika görünüyor,canım çekti:)

    YanıtlaSil
  8. Benim de şimdi canım çekti:) Süt ve bal denemedim ama en kısa zamanda denerim.Pekmezlede yapıyorlar, peynirli de eminim güzeldir peynir helvasını da severim olsada yesek:)))))

    YanıtlaSil
  9. Pekmezle olanını denedim ben,o da harika oluyor.Pekmezin baskın tadını azaltmak için vanilya kullanıyorum,çocuklar pekmez olduğunu anlamıyorlar böylece:)
    Bunu yazınca da evli çocuklu gibi oldum:))) Akraba çocuklarından bahsediyorum:))

    YanıtlaSil
  10. Güzel oluyor pekmez bak bende vanilya katarak yaparım artık ,iyi fikir:))))Beceriklisin gelecekteki çocukların yaşadı..:)))

    YanıtlaSil
  11. Cocuklugmdan beri yemedim, canim cekti, misir unuyla olurmu acaba bir deneyim, oglumda yesin. Babaannem köyde yapardi ve üzerine tereyag dökerdi

    YanıtlaSil
  12. Hiç denemedim mısır unuyla :) geçmiş olsun canım oğluna çok zor olmalı bir çocuğa bunu yeme demek.. Allah sanada sabır ve kolaylık versin yemekleri seçerek yapmak çok zor..

    YanıtlaSil